Spreekt voor zich: Halo ( 3 )
Voor diegene die het nog NOOIT hebben gehoort, hieronder een korte inleiding...
Story
Halo 3 is een first person shooter ontwikkeld door Bungie voor de Xbox 360. De game eindigt de verhaallijn die begon in Halo: Combat Evolved en doorging in Halo 2. De definitieve versie van de game werd vrijgegeven op 25 september 2007 in Nieuw-Zeeland (waar het rond middernacht als eerste beschikbaar was), de Verenigde Staten, Brazilië, Canada, Australië, India en Singapore, 26 september 2007 in Europa en 27 september 2007 in Japan. GameSpot rapporteerde dat er 4,2 miljoen exemplaren van Halo 3 verkrijgbaar waren in de winkel op 24 september 2007 (een dag voor de officiële uitgave datum), dat het een nieuw wereldrecord maakt.
De game heeft nieuwe voertuigen, wapens en gameplay die niet in de vorige titels van de serie beschikbaar waren. Halo 3 focust zich op de oorlog tussen de 26e-eeuwse mens en een collectie van alien rassen, bekend als de Covenant, die na een decennia lange oorlog een invasie zijn begonnen op aarde. De speler neemt de rol van de Master Chief aan, een genetisch geavanceerde supersoldaat, waar hij zichzelf waagt in de oorlog om de mensheid te verdedigen.
Gameplay
De gameplay van Halo 3 bouwt voor het grootste deel op de vorige succesvolle uitvoeringen van de franchise. Het is een first person shooter dat, alweer, de karakter Master Chief volgt en zijn worsteling tegen de Covenant en de Flood. De actie van de game neemt voor het grootste deel plaats te voet, maar er zijn voertuigen beschikbaar voor de speler op bepaalde punten in de game. Net zoals de andere Halo titels, het multiplayer deel van de game is een van de meest gevierde onderdelen van de game en is één van de redenen voor het enorme succes van de serie.
De balans van wapens en objecten in de game zijn dusdanig afgesteld voor de multiplayer wat volgens Multiplayer Designer Lars Bakken als een van de Three Golden Things van Halo. Er zijn wapens, granaten en de mogelijkheid om te vechten; alle drie zijn beschikbaar terwijl er te voet gelopen wordt. (tenzij ze twee wapens tegelijk gebruiken of een hogere klasse wapen gebruiken)
Het idee van balans (tenminste in de multiplayer) is dat elk specifiek wapen of deel van de uitrusting een specifiek gebied heeft waar het het handigst is en het makkelijkst. Het maakt niet uit in welke combinatie de wapens worden gekozen door de speler (de speler kan max. maar 2 dingen gebruiken), er zijn situaties waar de speler voordeel heeft en andere combinaties waar het in zijn nadeel speelt. Het resultaat is dat er geen enkele wapen/voertuig is dat beter is dan de andere.
De nieuwe standaard instelling controller besturing heeft met de rechter bumperknop een actieknop (oppakken, herladen, in voertuigen instappen, schakelingen activeren enz.) en met de X knop kan je de uitrusting wijzigen. Wanneer de speler twee wapens heeft, kan hij/zij de wapens individueel van elkaar herladen met de linker- of rechterknop. De rest van de knoppen zijn niet veranderd. Net zoals in de vorige games kan de speler zelf kiezen welke besturing hij neemt.
Bespreek hier wat je ervan vond, je ziekste Game,
Highest Skill, etc.
Links:
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]